A tavalyi volt az egyik legszórakoztatóbb, legkalandosabb nyaralásunk, még úgy is, hogy nem minden alakult ideálisan. A szállás, amit lefoglaltunk, valamilyen oknál fogva elfeledkezett az érkezésünkről, így végül kénytelenek voltunk a városka egyetlen, nem véletlenül üres panziójában aludni. Az egyik barátunk motorja az autópálya kellős közepén adta meg magát, egy másik pedig a tankolás után a benzinkúton hagyta a tárcáját – ez 100 km után jutott eszébe.
Már a tervezgetés is kicsit nehézkesnek bizonyult. Sanyi úgy látta célszerűnek, ha egy Facebook-csoportban zajlik a szervezés, s gyakorlatilag minden apró részletet szavazásra bocsátott a nyaralás kapcsán. Ebből aztán az lett, hogy minden apró részleten sikerült is összekülönböznie a résztvevőknek, nem hittem volna, hogy egyszer sikerül dűlőre jutni az időpont, a szálláshely és a programok kapcsán. Persze aztán, ahogy az lenni szokott, sikerült minden leegyeztetni, győzött a józan ész az egók felett.
Arra azért jó volt ez a csoport, hogy a legjobb helyen frissíthessem a motorozáshoz használt ruhatáramat. Alapvetően a legtöbb felszerelésem jó állapotban volt, azonban az a motoros cipő, amit eddig használtam, már nem volt alkalmas még egy hosszabb túrára. Úgy döntöttem, megkérdezem a barátaimat, akik éppen azon vitatkoztak, hogy svédasztalos félpanzióval vagy a la carte étkezéssel vegyük ki a szállást – az egyikük a figyelmembe ajánlotta a www.sixgear.eu oldalt, ahol minőségi motoros ruhadarabok között lehetett válogatni.
A motoros cipő kategóriában igencsak szemre-, pontosabban lábravaló darabokkal találkoztam, de már első látásra beleszerettem abba, amit végül meg is vásároltam magamnak. Egy barna marhabőr cipő volt, igazából első ránézésre nem is feltétlenül az jutott az ember eszébe, hogy egy motoros lábbelit nézeget, azonban az extra felszereltség már egyértelművé tette, milyen célokra is gyártottak ezt a remekművet.
A kiszemelt motoros cipő rendelkezett külön váltóerősítésekkel, melynek nagyon örültem, hiszen az előző cipőm pont ezen a részen kopott el sajnálatos módon, igaz, az nem volt valami minőségi gyártmány, így nem is számíthattam másra. Ezúttal mindenképp olyasmire akartam beruházni, ami hosszabb távon is a társam lesz a motoros túrákon, s ez a motoros cipő pontosan ilyennek tűnt.
Tetszett, hogy arra is figyeltek a tervezésnél, hogy olajálló legyen. A gumitalp mélyen bordázott volt, ami nagyon fontos számomra kényelmi szempontból. Emellett a bokaprotektorok biztosították a megfelelő védelmet. Egy szó, mint száz, az internetes ismertető alapján nagyon is elnyerte a tetszésemet a motoros cipő, de mindenképp szerettem volna felpróbálni, mielőtt még meghozom a végső döntést. Kicsit attól is tartottam, hogy nem lesz a méretemben. 47-es a lábam, de volt már rossz tapasztalatom e kapcsán, így mindenképp ki akartam próbálni, milyen is ennél az üzletnél a 47-es számozás.
Felkerestem az egyik üzletüket, s nagyon készséges eladókkal találkoztam. Fellélegezhettem, mert a 47-es darab tökéletesen passzolt a lábamra. Elképesztően kényelmes volt a cipő, mintha rám öntötték volna. Nem is lamentáltam sokat, hamarosan már hazafelé tartottam vele. A túrába tehát már új cipővel vághattam bele, irigyeltek is a többiek, főleg azok, akiknek a motoros csizmája már a végét járta, s itt is, ott is beázott. Sajnos azonban nem csak a barátaim irigykedtek, hanem a feljebb már említett, nem túl „elit” szállásunkon az egyik lakó is – s ő olyannyira nem tudott ellenállni a motoros cipő látványának, hogy el is tulajdonította.
Mivel nem csak engem károsított meg, a panzió tulajdonosa gyors reakciót sürgetett a rendőrségnél, s mivel kaptak pár fülest a lehetséges elkövetőről, hamar kézre is került. Szerencsémre még nem tudta pénzzé tenni a cipőmet, így sérülésmentesen visszakaptam. Sosem hittem volna, hogy egyszer azt is megélem, hogy a cipőmet lopja el valaki, de nem tudom hibáztatni – valóban vonzó, praktikus, s irigylésre méltó.